Julen är snart här!

Julen är snart här!
Julen 2016 hos fam Lindberg

tisdag 15 november 2016

Nya bakformar

Julbaket närmar sig
 

 
I söndags var vi hemma hos svärföräldrarna på farsdagsfika.
Svärmor vet att jag tycker det är kul att baka inför jul och hon fyndade detta paket på rea för halva priset på sitt jobb.
Jag är så glad, just dessa formar har jag önskat mig i flera år men inte lyckats hitta.
 
Nu längtar jag till första advent då jag tänkte börja jul baka med mina barn.
Tycker det är så mysigt allt vad julen innebär.
Julbak, julklappar, julpyntning, julpyssel. julmarknader, julkalender, adventskalender, julmusik, umgås med sina nära och kära, tomten... ja allt.
Sedan jag flyttade hemifrån, har jag år efter år bakat massa gott inför jul. Jag tycker det hör till julen. Adventsfika, mysiga fika stunder med släkt och vänner med gott fika och tända ljus. 
Jag vill så gärna ge våra en mysig tradition dem kommer att minnas och glädjas över.
Julen är barnens jul.
Pepparkakor och lussebullar är ett måste.
Närmare jul brukar jag göra massa olika julgodis av olika slag.
Finns vissa bakverk/julgodis jag måste ha vid jul, och andra kan jag hoppa över och testa något nytt. Kommer alltid massa nya spännande recept som är roliga o värda att prova.
Jag kommer att dela med mig av mina bakverk här på bloggen.
Vad brukar du baka inför jul? Dela gärna med dej :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar